Fysiikkatestaus

Treenaa fiksusti asiantuntijoiden avulla!

Haluatko selvittää lähtötasosi?

Haluatko ennakoida loukkantumisia ja paikantaa vamma-alttiudet?

Haluatko seurata kehitystä ja nähdä harjoittelusi vaikutuksia paremmin?

Haluatko parantaa omaa treenaamista kun tiedät mihin kannattaa panostaa?

Haluatko buustata motivaatiota mitatuilla tuloksilla?

Testauspaketit

Lihastestaus

Lihastasapainon, voiman ja räjähtävyyden mittaus, analysointi ja palaute

95€

Testauksen pohjalta luotu yksilöllinen voimaharjoitusohjelma

+85€

Ota yhteyttä

Kuntotestaus

Aerobisen kunnon eri osa-alueiden mittaus, analysointi ja palaute

95€

Testauksen pohjalta luotu yksilöllinen kestävyysharjoitusohjelma

+85€

Ota yhteyttä

Mitä on fysiikkatestaus?

 

Fysiikkatestaus tarkoittaa yksinkertaistettuna ihmisen kehosta ja perusominaisuuksista tehtyjä mittauksia, joiden avulla voidaan selvittää lähtötasoa, loukkaantumisriskejä tai harjoittelun vaikutuksia terveyden ja suorituskyvyn eri osa-alueisiin.

Yleisimpiä testejä ovat aerobiset kuntotestit, kehonhallinnan ja liikkuvuuden arviointi tai lihasvoiman eri osa-alueiden mittausmenetelmät

Mihin fysiikkatestausta tarvitaan?

Turvallisuus

  • Paikantamaan kehon heikkoudet ja vamma-alttius
  • Lisäämään harjoittelun turvallisuutta
  • Ennakoimaan loukkaantumisia

Motivaatio

  • Faktoihin perustuvan motivaation rakentamiseen
  • Kehityksen todentamiseen
  • Harjoitusinnon lisäämiseen positiivisten tulosten kautta

Fokus

  • Lähtötason määrittelyyn
  • Keskittymisen kohdentamiseen oikeisiin asioihin
  • Harjoitustavoitteiden suunnan tarkistamiseen

Mitä etuja fysiikkatestauksesta on?

 

  • Varmistaa että kuntoilua ja liikkumista voidaan toteuttaa turvallisesti ilman rajoitteita
  • Selvittää mahdolliset terveysongelmat, jotka vaativat lääketieteellistä seulontaa
  • Auttaa kohdentamaan keskittymisen tavoitteiden kannalta oikeisiin asioihin sekä antaa mahdollisuuden mukauttaa harjoittelua testitulosten osoittamaan suuntaan
  • Luo sitoutumista ja vastuullisuutta omaa kuntoilu- tai urheiluprojektia kohtaan sekä antaa selkeän tarkoituksen että mitattavan tavoitteen
  • Tarjoaa konkreettisia tavoitteita lyhyellä ja pitkällä aikavälillä sekä lisää harjoittelun säännöllisyyttä että harjoitussuunnitelman noudattamista
  • Positiivinen palaute ja kehityksen todentaminen, esimerkiksi prosenteissa ilmoitettuna, on huikea motivaattori jatkon kannalta. Ne antavat todisteen edistymisestä ja vahvistavat, että tehdyt ponnistelut kannattavat

 

 

"Numeroilla on tapana ottaa miestä kädestä ja johtaa hänet edistyksen polulle"

Pythagoras