Kehon puolierot – kohti parempaa symmetriaa

 

”Balanced body works better”

 

Tiesitkö että heikot vastavaikuttajalihakset sekä puolierot ovat yksi suurimmista loukkaantumisten aiheuttajista?

 

Ei hätää, lihastestauksella voidaan tunnistaa ja ennakoida kehon vamma-alttiudet ja riskitekijät helposti ja tarkasti!

 

Mitä on lihasvoima?

 

Ihmisellä on noin 640 lihasta, joiden osuus kehonpainosta on keskimäärin 40-50%. Jokainen ihmiskeho liikkuu lihasvoimalla. Lihasvoimaa syntyy, kun lihas tai lihasryhmä supistuu. Supistuminen aiheuttaa jännitteen lihaksessa, joka tuottaa voimaa liikkeen synnyttämiseen. 

 

Lihasvoima on tärkeä osa jokapäiväistä elämää. Sitä tarvitaan aina sängystä nousemisesta pyörällä ajamiseen ja ruoan noutamiseen kaupasta. Nykypäivän terveyssuosituksissa korostetaan lihasvoiman merkitystä yleisen hyvinvoinnin,...

Jatka lukemista

3 tärkeää syytä opetella olympianostoja

 

Tiesitkö, että olympianostotekniikat ovat parasta mahdollista voimaharjoittelua kuntoilijalle ja urheilun harrastajalle – huippu-urheilijoista puhumattakaan.

 

Miksi?

 

Pääosin kolmesta syystä.

 

1.Monipuolista ja tehokasta

Olympianostot ovat lihastasapainon kannalta monipuolisinta ja tehokkainta voimaharjoittelua maailmassa. Samassa paketissa tulee mukana liikkuvuus, koordinaatio ja räjähtävä lihasvoimaharjoittelu. Olympianostotekniikoissa työskentelee käytännössä kaikki kehon lihakset sekä lihastyötavat (supistuva, venyvä ja staattinen lihastyö) vaihtelevat usein ja nopeasti. Yhden 45min harjoitussession aikana voit treenata laadukkaasti koko kropan niin että olo on vahva, vaikka lihakset ovat väsyneet, ryhti on hyvä ja keho on auki.

 

2.Kuntouttaa ja kehittää

Olympianostot kuntouttavat ja kehittävät tehokkaasti ala- ja...

Jatka lukemista
Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.